Питання

     Часті питання:

1. Що таке омологация?
2. Як розуміти позначення в номерах офіційного затвердження (омологації)?
3. Що таке клас захисту IP?
4. Що таке провідне число?
5. Яка максимальна величина провідного числа?
6. Що зробити з фарами, які викликають перевищення максимальної яскравості?
7. Чим відрізняється ближнє світло від денного світла?
8. Чим відрізняється дальнє світло від протитуманного світла?
9. В яких місцях машини можна встановлювати додаткові галогени?

 

1. Що таке омологация?

20 березня 1958 в Женеві Європейською Економічною Комісією Організації Об'єднаних Націй було прийнято Угоду про прийняття єдиних умов офіційного затвердження і про взаємне визнання офіційного затвердження предметів, обладнання та частин механічних транспортних засобів.
В результаті цього було прийнято більше ста Правил ЄЕК ООН щодо конкретних об'єктів механічних транспортних засобів які мають конкретну символіку.
Надалі Правила піддавалися доповненням і правкам.
Омологація - це офіційне підтвердження відповідність даного виробу конкретним Правил ЄЕК ООН.

2. Як розуміти позначення в номерах 
офіційного затвердження (омологації)?

2.1- позначення типу світла на який видана омологация:

С - асиметрична фара ближнього світла зі звичайними лампочками
R - передня фара дальнього світла зі звичайними лампочками
HC - асиметрична фара ближнього світла з галогенними лампочками
HR - передня фара дальнього світла з галогенними лампочками
L - освітлення заднього номерного знака
1, 1a, 1b, 2a, 2b, 3, 4, 5, 6, 6R, 6L, (D) - покажчики напрямку руху
автомобілів та їх причепів
A - передній габаритний фонарь
R - задній габаритний фонарь
S1, S2, S3 - гальмівний фонарь
(D) - означає, що виріб може складатися з двох вогнів
В - передня протитуманна фара
F- задня протитуманна фара для автомобілів та їх причепів
AR - фонарь заднього ходу для автомобілів та їх причепів
RL - фара денного світла для автотранспорту
IA, IIIA, IB, IIIB - відбивачі: B - вбудовані в фари; I - для автотранспортних засобів; III - для причепів
Існуючі літерні комбінації: CR, C/R, HCR, HC/R, 1D, 1aD, 1bD, 2aD, 2bD, 3D, 4D, 5D, 6D, 6RD,
6LD, AD, RD, S1D, S2D, S3D.

2.2- провідне число позначає максимальну яскравість фари (див. нижче пит.4).

2.3- знак міжнародної омологації, що складається з букви "E" і номера позначає країну видачі даного

сертифіката.

2.4- індивідуальний номер омологації для даного продукту. 

3. Що таке клас захисту IP?

     Клас захисту IP (International Protection) це забезпечувана корпусом і розсіювачем ступінь захисту від проникнення до рефлектора і лампі розжарювання сторонніх твердих тіл (перша цифра) і від проникнення води і її згубного впливу (друга цифра).

Первая
цифра
Значение для защиты устройства от
проникновения инородных твердых тел
Вторая
цифра
Значение для защиты устройства от
проникновения воды и её пагубного
воздействия
 0  без захисту  0 без захисту 
 1  діаметром 50 мм  1  капаюча
 2   діаметром 12,5 мм   2  капаюча (при куті нахилу 15°)
 3    діаметром 2,5 мм   3 распилюєма 
 4    діаметром 1,0 мм   4 розбризгуюча
 5  захист від пилу  5  струя
 6  пилонепроникний  6 сильна струя 
     7 при короткочасному зануренні
     8  при постійному зануренні

 

4. Що таке провідне число?

     Основним параметром дорожньої фари є її максимальна яскравість, визначальна дальність дії фари. Про величину максимальної яскравості свідчить провідне число дорожньої фари (приблизно, якщо помножимо провідне число на 3, отримаємо максимальну яскравість, вимірювану в тисячах канделл). У більшості фар провідне число розташоване поруч з номером омологації.

5. Яка максимальна величина провідного числа?

     На жаль не можна застосовувати фар довільної яскравості. По перше, виробникам заборонено виробляти фари з провідним числом вище 50 (150000кд), а по-друге, максимальна сила світла, що випромінюється одночасно всіма фарами нашого автомобіля не може перевищувати 225000кд (сумарне провідне число 75). Фари із загальною силою світла яка перевищує 225000кд можна однак застосовувати на закритих ділянках доріг (нп. Ралі) а також поза громадських доріг.

6. Що зробити з фарами, які викликають перевищення максимальної яскравості?

     Під час руху по суспільних дорогах на додаткові фари, що викликають перевищення максимальної допустимої яскравості, слід одягнути захисні кришки (доступні в нашому асортименті).

7. Чим відрізняється ближнє світло від денного світла?

     Водій транспортного засобу може використовувати фари денного світла в світлий час доби в умовах нормальної прозорості повітря замість ближнього світла. Лампи денного світла, на відміну від короткого світла, не дають достатньої кількості світла щоб освітити дорогу вночі. Застосування фар денного світла, завдяки малому споживанню струму, призводить до меншого споживання пального та меншого зносу акумулятора.

8. Чим відрізняється дальнє світло від протитуманного світла?

     Протитуманні фари можна використовувати при тумані, коли видимість зменшується до менше 50 м і під час руху вночі по крутих дорогах. Вони сконструйовані так, щоб їх світло не відбивалося від туману. Завдання протитуманних фар максимально висвітлити те, що знаходиться в безпосередній близькості від передньої частини автомобіля, особливо узбіччя. Беручи до уваги правила дорожнього руху і невеликий діапазон дії фар за напрямком руху, фари ці можуть бути тільки додатковим джерелом світла. Дальнє світло використовується вночі для освітлення дороги. Використовувати його можна тільки і виключно так, щоб не засліпити інших учасників дорожнього руху. Пучок світла такої фари настільки потужний, що дозволяє помітити перешкоду на відстані навіть до 350 м!

9. В яких місцях машини можна
встановлювати додаткові галогени?

9.1-Протитуманні фари:
     Повинні бути:
встановлені в передній частині транспортного засобу, симетрично по відношенню до поздовжньої осі симетрії, не нижче 250мм від дорожнього полотна і не вище фар ближнього світла, а на легкових автомобілях (кат. М1) також не вище 800мм; відстань від кожної з них до бічного контуру автомобіля не може перевищувати 400мм; зазначені відстані вимірюються до кінця светящей поверхні фари.
підключені так, щоб їх можна було використовувати незалежно від включення дальнього і ближнього світла

9.2- Фари дальнього світла:
повинні бути встановлені в передній частині транспортного засобу так, щоб їх застосування було можливе тільки з увімкненими габаритними вогнями
повинні достатнім чином висвітлювати дорогу мінімум 100 м перед транспортним засобом при гарній прозорості повітря
крім того вони повинні автоматично вимкнутися при перемиканні з головних фар з далекого світла на ближній

9.3- Фари денного світла:
     Повинні бути:
встановлені в передній частині транспортного засобу, симетрично по відношенню до поздовжньої осі симетрії, не нижче 250мм і не вище 1500мм від дорожнього полотна; відстань від кожної з них до бічного контуру автомобіля не може перевищувати 400мм; відстань між ними не може бути менше 600мм (якщо ширина транспортного засобу не перевищує 1,3 м, відстань може бути зменшена до 400мм), підключені так, щоб не можна було їх вимкнути, якщо одночасно не будуть включені задні габаритні вогні; крім того вони повинні автоматично вимикатися при включенні фар ближнього або дальнього світла.

Top